"THE POWER OF THE SITUATION"... "Egoeraren boterea" edo "Egoeraren menpean?"

Psikologia sozialaren inguruan experimentu harrigarriak, sinestezinak, baina baita ere serioak, fidagarriak, unibertsitate ikerketak. Philip Zimbardo psikologo sozialak sortutako bideoak dituzue:
  1. Psikologia sozialaren definizioa, helburuak, hastapenak.
  2. Faszismoaz hausnarketa: autoritatearen hiru eredu: autokrazia, liberala, demokratikoa (Kurt Levin).
  3. Konformitatea eta talde presioa (Salomon Asch) etaAutoritateari obedientzia (Stanley Milgram)
  4. Zimbardoren experimentua (The power of situation) eta beste bat (ingelesez), azpitituluekin (polita)
  5. Thomas Moriarty: hondartzan lapurketa. Helen Langer: ingurunearen eraginak: gure ikusmen gaitasuna hobetu dezake? Erligio baten 900 kidek bere buruaz beste egin zuten taldean
  6. Aurreritziak: Jane Ellioten experimentua (english) Gazteleraz "Una clase dividida" diskriminazio arbitrarioa (begi urdinak dituztenak, onak dira, begi marroiak dituztenak, ez horrenbeste: umeekin egindako experimentua)
  7. Pigmalion eskolan: Rosenthal eta Jacobson: expektatiben teoria. Feed-back efektua.
  8. Elliot Aronson: taldearen eragina: kooperazioa eta interdependentziak (gela puzlea) autoestimuan duten eragina.
  9. Telebista eta manipulazioa: salmenta eta publizitatea; Robert Cialdini:Errealitatearen ikuspegi subjektiboa eta telebista. Nola telebistak gure jokabidean eragiten duen; 6 printzipiok gure portaera manipulatu dezakete? elkarreragina, eskasia, autoritatea, konpromesua, onespena eta adostasuna





Aurrekoarekin lotuta,
Stanley Milgram´en experimentua: autoritateari obedientzia

El Juego de la Muerte (Doblado al Español)

Documental que sigue a 80 personas que se presentan voluntarias para participar en el piloto de un nuevo concurso de televisión y que, sin saberlo, están participando en un experimento similar a los que Stanley Milgram realizó en Yale en los años sesenta para estudiar el impacto de la autoridad en la obediencia de la población. Con ellos, Milgram pretendía encontrar una explicación al sometimiento de la sociedad civil alemana bajo el mandato de Adolf Hitler.

En este concurso, una glamurosa presentadora ordena a los concursantes que realicen descargas eléctricas a sus compañeros de juego cada vez que éstos fallen las preguntas de un cuestionario. El concurso comienza y, mientras tanto, un grupo de psicólogos analiza los inquietantes resultados.

Aunque el concurso es una farsa y las descargas eléctricas no son reales, ni el público en el plató ni los participantes lo saben. Parte del juego les obliga a convertirse en torturadores, realizando descargas eléctricas hasta niveles casi letales. El concurso avanza, la presión del público y de la presentadora es fuerte .¿ Realizarán descargas eléctricas los concursantes?, ¿hasta qué extremo serán capaces de llegar? ¿Qué estaríamos dispuestos a hacer si una figura de autoridad nos lo ordenara?

Este controvertido documental generó titulares de prensa por todo el mundo tras su reciente estreno en la televisión francesa. El experimento que muestra El juego de la muerte es una llamada de atención sobre la obediencia ciega a la autoridad y el poder de manipulación de la televisión..




Eta, baita ere, Stanford unibertsitateko esperimentuan sakontzeko benetan orrialde interesgarria:
Zimbardo: Stanford unibertsitateko experimentua
Nortasuna eta psikologia soziala (gazteleraz), gai ezberdinak, serioa